top of page

Budgetbeheer

Wanneer u voor budgetbeheer kiest zal uw inkomen op een aparte rekening binnen komen, de zogenoemde beheerrekening. Zofinzo wordt dan gemachtigd om deze rekening te beheren en betalingen voor u te verrichten. Vanaf de beheerrekening zal wekelijks een vooraf afgesproken bedrag naar u overgemaakt worden voor uw dagelijkse uitgaven. Verder stellen we een budgetplan op. Op deze wijze krijgt u en wij een overzicht van uw inkomsten en uitgaven.

 

Voor we van start gaan wordt u eerst uitgenodigd voor een intakegesprek. Dit kan bij u thuis of op ons kantoor. Tijdens het gesprek kijken wij of u gebruik maakt van alle voorliggende voorzieningen die uw inkomen kunnen verhogen, zoals bijvoorbeeld bijzondere bijstand. Wanneer u hier nog geen gebruikt van maakt en dit wel wenselijk is, zult u dit zelf moeten aanvragen.

 

Na het intakegesprek gaan we voor u aan de slag om het budgetplan op te stellen. In het budgetplan nemen we de volgende zaken op; huur/hypotheek, premie ziektekosten, energieleverancier, gemeentelijke belastingen, verzekeringen, regelingen die u al heeft afgesproken met schuldeisers, etc.

 

Naast een inlogcode voor ons onlineportaal, krijgt u ook een maandelijks overzicht vanuit ons systeem Onview. Op deze wijze wordt u volledig geïnformeerd over alle betalingen die wij namens u verrichten. 

 

Budgetbeheer wordt ook ingezet om de aanvraagperiode van bewindvoering te overbruggen. Op die manier kunnen wij u al direct van dienst zijn, terwijl we wachten op uitspraak van de kantonrechter.

bottom of page